piatok 18. septembra 2015

Poirotove Vianoce, z pera Agathy Christie


Neviem, či sa z toho stane zvyk, ale keď som mojej drahej Princess kúpil a poslal knihu Ja, Mária Antoinetta od autorky Juliet Grey, nielen, že sa fakt potešila, ale stihla mi vynadať, nech to už viac nerobím. No a tak mi nečakane jedného dňa prišiel balíček, práve s knihou Poirotove Vianoce. Zabijem ťa! 

Nie je nad pocit, keď sa začítate do nádherného prostredia plného snehu a mrazu a potom otvoríte okno a leto vám naloží tri facky.
Každopádne musím uznať, že slávna Agatha Christie opäť nesklamala a vytvorila naozaj skvelé prostredie a atmosféru pre vraždu. Starý provokatér a manipulátor, ktorý väčšinu času trávi v izbe na invalidnom vozíku, jeho traja synovia - jeden oddaný otcovi a preto využívaný, druhý zadĺžený, tretí nie je zmierený so smrťou matky a viní z toho práve otca - ich manželky a dve záhadné postavy: stratená vnučka po mŕtvej dcére a syn dávneho kamaráta.



Kto je obeť? Samozrejme, že starec. Kto je vrah? Tak to si budete musieť zistiť sami.
Jediné, čo mi tam pripadalo zvláštne bol fakt, že tam síce Poirot - spolu s inšpektorom Sudgenom - bol, ale sa tam len tak motal až nakoniec vysvetlil, kto je vrahom a prečo. Na druhú stranu sa mi páčilo, ako boli rozličné zábery na jednotlivých členov rodiny, na ich pestré črty osobnosti a veľké nezhody, nenávisť a závisť. Celé to bolo vo svojej podstate o rodine, čo je vlastne pochopiteľné, keďže ide o Vianoce.

Zdroj

Čo sa týka filmového spracovania, videl som veľa filmov, ktoré pokazili knihu, ale tento konkrétne je medzi tými na vrchole. Niektoré postavy vynechané, niektoré zlúčené do jednej, to ako obeť volala Poirotovi, hneď na začiatku, že sa naňho chystá vražda. WHAT?! Ako to dočerta vedel? Boli tam pridané niektoré scény navyše a vďaka tomu som mal z filmu úplne iný pocit ako z knihy. Zle! Zle! Zle! Páčilo sa mi akurát herecké obsadenie - to celkom sedelo - a prostredie. To je všetko.

Ak to mám hodnotiť bodovo, kniha si zaslúži 5/5 a film si zaslúži 1/5 (pričom 1 je najnižšia možná hodnota).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára